fredag 18 juni 2010

Sliten efter en tung men fin dag

Igår var familjen och jag hela dagen i Dalarna, det var Farmors begravning. Bara de orden känns så osanna. Det var väldigt fint i kyrkan men känslorna kastade en ut och in och jag trodde emellanåt att jag skulle sjunka ner till en hög på stengolvet.

Jag kommer alltid att sakna Dig. Oavsett hur ofta eller lite vi sågs innan så har du förevigt etsat fast vissa minnen inom mig. Alla glada och fyllda med så mycket liv att man trodde att du endast var 25!

Det var inget vanligt begravningskaffe efter cermonin utan hela sällskapet åkte ner till en restaurang som låg precis vid Dalälven (eller Dalaälven..). Där var stämmningen ljus och rolig och minnen byttes efter hand. Bättre hyllning och farväl till någon man håller kär går inte att få!


På kvällen när vi kom hem hamnade vi en stund ute på landet också hos M´s föräldrar. De hade varit hundvakt hela dagen och M´s storebrors tjej bjöd oss på jordgubbar. Finns det förrsten något namn för henne, jag menar min sambos brors tjej? Det är så långt att skriva ju.. Det finns ju sysslingar och pysslingar och allt vad det heter..!

Hur som helst kan jag säga att jag var i en sorts koma där på altanen mellan jordgubbar och prat. Mer sliten än så vet jag inte om man kan bli. Efter ett antal timmar i bil och ansträngningen av ett farväl och en dag utan en enda vilostund så är det inte så konstigt att jag idag sitter här och knappt orkar hålla upp kroppen. Det känns som jag sprungit fem marathon, simmat över ett hav, krypit igenom en snårig djungel och tränat tankeövningar i en vecka i sträck. Samtidigt som en rock festival har följt varenda steg jag tagit.

Jag har kramp i foten igen också. Mina fötter värker hela tiden, ännu en anledning till min känsla av hypokondri... Ibland kan jag knappt gå på dem! Måste bara ringa vårdcentralen igen om det... Inte känner jag mig som en 25 åring inte!! Man kan ju bara hoppas att jag är lite mer som Benjamin Button, eller vad den där filmen hette? Han som åldras åt fel håll. Det kanske är så min kropp också funkar??


Om endast en timme ska jag åka på massage! Det kunde inte passa bättre! Jag längtar så mycket att jag nästan gråter nu men det har nog att göra med att jag är så utpumpad också att jag inte orkar styra mina känslor alls. Jag är en osmord bergochdalbana. Hoppas massagen funkar bra idag och att min kropp inte skriker och gör mig yr och illamående nu när det var så länge sen sist.

Ikväll är det examens firande av två av mina bästa vänner! Jag är så stolt att jag kan fälla en tår för det med! Två töser har blivit ingenjörer! Ena ortoped och den andra bygg. Stoltare kan man inte bli!! (Joo, när de gifter sig och skaffar barn också...).

Jag är bara lite stressad över min utmattning och totala avsaknad av ork. Efter massagen ska jag sova en timme i alla fall! Nu ska jag gå ner och försöka slå in lite paket....

2 kommentarer:

Annsi sa...

Hmm...blir det inte din svågers flickvän typ? :D kortaste jag kommer på iaf

Anonym sa...

Tack vännen vad du är snäll!! jag finns bara några minuter bort för att lyssna, Vill ju veta min väns tankar... Jag är stolt över dej för att du är så stark i detta! Puss / H