måndag 7 juli 2008

Wet wet wet

I feel it in my fingers.. I feel it in my toes... Naanananaanaaa...
Känns som höst idag, regn och åter regn. Men det känns faktiskt skönt! Det behövdes liksom.
För naturen också men mest för mig.. Har varit fullt upp sen strax innan midsommar, inte konstigt att man bryter ihop och gråter för minsta lilla. Droppen rinner över ganska lätt när kroppen har varit totalt slutkörd i över två veckor. Det där med att dosera.. Hur f--n ska man lära sig det?!?!

Har gjort mycket kul saker den senaste tiden, tupperware party, sex and the city bio (som var kanon bra!!!!), middag ute me goa vänner, Boda Borg, grillkväll me flera goa vänner, filmkväll, Japsmeet på Mantorp and so on.. Helt klart roliga saker men vart orken har tagit vägen vet jag inte, den försvann någonstans på vägen.
Om en vecka från början startar med att vara nästan tom, standard grejerna är ju ändå alltid massage och träning. Så sen vips under måndagen så har hela veckoschemat i kalendern gått från blankt till färglatt ifyllt. Varenda vecka på sista tiden. Jag fattar inte. Orkar inte heller.

Tvättkorgen var överfull som vanligt igen, det där med att försöka tvätta minst en tvätt varje torsdag tex, gick inte så bra för oss... Toa städningen varje onsdag, går i alla fall liite bättre.
Fick spunk och sorterade allt tvätt idag, första lasset är i gång nu. Jag som tänkte när jag vaknade imorse, att "Guuud vad skönt att det regnar för då kan jag bara lägga mej i soffan och kika på en film under täcket och SlAppA...!!" Men nu sitter jag här och grubblar mig grå på om jag ska åka och träna idag eller inte. För imorgon är det lite mera inplanerat redan och onsdag är för sent för jag ska träna på torsdag... Men jag ville ju bara vara hemma hela dagen idag och slippa köra bil! Har bott i en bil sista veckorna känns det som..
Ursch nej nu orkar jag inte skriva mer. Armarna vill inte och inte nacken heller för den delen.

2 kommentarer:

Trin sa...

Kram på dej Petra. Detta är en perfekt filmdag..kanske med lite namnam till!

Anonym sa...

Det kommer väl fler regndagar.Åvisst börjar du dosera.Du har åtminstone börjat TÄNKA på det.kanske söndagkväll kan vara bar tvättdag
kramisar