onsdag 28 augusti 2013

Idag piggare än igår, skönt!

Nacken är fortfarande som en bråkstake men den blir alltid extra jobbig en viss tid i månaden.. Jaja, snart över! Mina händer värker som tusan hela tiden nu, tror och hoppas det beror på att jag kommit igång med träningen av dem nu. Att det är en form av träningsvärk. Sjukgymnasten sa att om jag tränar varje dag med min hand boll så borde det märkas någon skillnad efter en månad. Efter tre månader borde jag inte ha några problem längre. Hoppas! 

Min handmaster plus :)

Idag har varit en riktig fix dag. Ludvig på inskolning på dagis så jag och Magnus hade tid att fixa massor med små hus sysslor vi inte hunnit med. Perfekt! Jag tog mig ordentligt i kragen och fixade allt det jag i nuläget behövde ordna till advokaten. Känns skönt att ha gjort ett steg, får vi se när jag måste ta nästa. En sak i taget försöker jag ständigt tänka men ibland, som igår kommer allt över mig. Lite tungt blir det då men det är bara att resa sig igen när man hittat balansen. Det är väl tillåtet att vingla lite ibland ändå menar jag!

Älskar att träningen är igång på ordinarie schema nu på Friskis. Så det finns fler av mina favorit cirkelgyms pass! Känns som jag hittat hem bland träningspassen. I alla fall just nu! 

Vill köpa TRX kit också att träna med hemma. Älskar de där banden! Jämt på gymmet blir jag glad när det är dags för dem. Tyckte bara att 2000kr kändes lite mycket just nu.. Aaa! Den som längtar...

Nu ska hungriga jag gå och fixa någon kvälls mellis. Tror baske mig det får bli havre och quinoa gröt ikväll för jag är så hungrig! 



Till middag testade jag det skojiga blomkåls riset! Det var tummen upp! 

Nu - gröt! Sen soffan!
Imorgon blir det cirkelgym pass kl. 10.00

Inga kommentarer: