måndag 16 augusti 2010

Back to basic

Buhuu... Då var semestern slut!

M har redan jobbat en vecka och idag drar mitt allvar på gång igen. Full fart hela veckan! Jag slår på stort och börjar med livets allra första akupunktur behandling idag. Jag är lite nervös faktiskt... det där med nålar har jag tyckt varit okej. I alla fall när man går till vårdcentralen och de tar ett stick i armen, det är okej. Fingertoppen... näää...! Då vill jag springa gråtandes därifrån! Men nu.. Ja nu vet jag inte ens hur många nålar de ska sticka in i mig och jag vet inte heller VAR. Känner mig som en hund med svansen mellan benen. Jag får lägga till hundögonen och huvudet på sned så känner de nog av min lilla oro och tar det varligt. Jag rapporterar mera om det efter jag blivit stickt!


Roxette förra helgen var super bra! Det var super kul att åka bort och bo på hotell och mysa med en vän. Det enda jag tyckte var lite synd, eller väldigt synd var att man hörde att Marie Fredrikssons röst inte längre är den samma efter hennes tumör. Vilket jag helt och fullt accepterade och förstod men jag fick inte heller den där gåshuden jag längtat efter. Dock vägde allt annat upp det! It must have been love...


I helgen var det släktfest i stugan (mor och far hyr en sommar stuga utanför Hällefors) med badtunna, party tält, grill, crocket, faklor, marschaller och bad in till sena natten! Jag är trötter idag kan man säga men vilken rolig helg! Det var pappas sida av släkten som de hade samlat och vi ses i princip ALDRIG så det var himla roligt och mysigt! Dock när det är sådana tillställningar så blir det lite svårt att vila mellan varven för man vill ju hemskt gärna vara med. Fast ibland så är det ju så att saker och ting kommer att vara tuffa och krävande men det kommer ändå vara värt att utföra dem eller medverka för själens skull.

Jag kommer nog aldrig att glömma hur hög mys och trivsel faktorn var när jag klockan 02.00 kryper ner i en varm varm badtunna under en stjärnklar himmel och med stormlyktan hängandes i trädet över mig, marschallerna och faklorna lyser upp stugan i det kolsvarta mörkret som infinner sig i en sommaridyll utan el. Alla levande eldar speglar sig i den stilla sjön och glada röster hörs från partytältet några meter bredvid... Då njöt jag av livet och fick ett minne som kommer bestå!

Veckan ser ut så här;

Måndag - 13.30 Akupunktur

Tisdag - 11.00 St.Lukas

Onsdag - Aniticmex kommer på eftermiddagen. Sanera garderob.

Torsdag - Ledig

Fredag - 11.15 Öppenvårdsteamet & Anette. Pappas födelsedag!


Nu insåg jag visst att klockan är tolv och jag måste kila ner och äta lunch, byta om och sånt där vardagligt tjafs som att plocka ur diskmaskinen innan jag ska iväg och bli stickt!!


PS. Det bästa vi gjorde med vårat hus är att ha en upphöjd och inbyggd diskmaskin!!!! Varför inte alla har det så är ett mysterium för mig nu!? Vi har arbetat bort alla de 51 ryggböjningarna man gjorde när man plockade i och ur.... Nu står jag vanligt, rakryggad och stark! =)

Inga kommentarer: