onsdag 5 maj 2010

Brottning!!

Har just gått en tuff rond med mitt duntäcke som inte ville ner i påsen jag ska förvara det i.. puh! Ibland skulle man ha extra kraft och fyra armar.

Håller på och packar för fullt här hemma för i helgen går äntligen flyttlasset! Så länge ingen av oss bryter ett ben eller att huset fylls med vatten.. Så håll tummarna för att det ska gå smärtfritt nu när det äntligen är dags. Imorgon kommer mamma ut hit, till landet, och hjälper mig att packa det sista förutom alla stora möbler. Sen ska vi nog också städa lite i det nya huset inför inflyttningen.

Det är inget lätt jobb att packa ett hem. Hur jag än gör tycker jag att jag bara får mer och mer ont hela tiden. Jag skulle inte klara av att stoppa ner endast en bok i en låda och sen låta det va för ett tag för att göra något annat eller vila. Då skulle jag ju aldrig känna att jag hann med något för mitt i allt det så skulle det vara dags att gå ut med hunden, laga lunch eller middag eller både och plus vila. Knepigt är det men jag gör så gott jag kan.

Nu ska jag ta en promenad med Zimba så att jag kan vila i lugn och ro sen! Efter det blir det till att slänga ihop en "pås" soppa och hotta upp den med lite taco kryddad köttfärs. Får vi se vad det smakar! Sen blir det till att göra en superhjälte insats och släpa ut allt det jag packat till bilen och fara iväg till huset! Igår lade de in det sista golvet så nu är det nästan bara golvsocklar som saknas och lite skursocklar vid vissa dörrar. HÄRLIGT!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att ni ska flytta IN =) Vill se vill se... Vem vet kanske kommer hem till helgen... Vila för min skull alla fall en gång om dan vännen så du orkar! Puss Puss / HH

Anns sa...

Vad roligt att det snart är dags för flytten! Men glöm inte bort i all flyttstress att vila! Det är tufft o flytta, så mkt som ska packas ner, som sen ska packas upp igen, städning o plock hit o dit. Ta det lugnt o jag ser fram emot o få se ert hus :) Puss o kram Anns

En oskriven framtid sa...

Vad kul att det äntligen är dags, det var på tiden så du äntligen snart bara kan ligga i soffan och vila utan dåligt samvete! Vill så gärne ge dej mer energi, för jag vet så väl hur det känns när kroppen inte räcker till... Här kommer några styrkekramar iaf! Ha en bra dag! Ringer dej nästa vecka! Kramar