onsdag 7 november 2018

Dagen idag

Snart ska jag åka till Marieberg för att äta lunch med en vän och passa på att
lämna tillbaka lite grejer som inte blev rätt. Lunchen spontan bokades in häromdagen
när jag fick ett sms med chansningen om en lunch kunde passa idag. 
Sånt är alltid kul, chansningar och lite spontant och speciellt
när det gäller saker dagtid. Att få lunch sällskap betyder ganska mycket tycker jag!

Efter det blir det hem och vila en sväng innan jag ska hämta på dagis och förskoleklass.
Idag ska båda barnen få ta med sig en kompis hem och jag insåg
när jag stod i badrummet och gjorde mig klar nu (själv, båda barnen är redan iväg)
att det inte var en självklarhet för några år sedan. Om ens ett år sen.
Det senaste året har det verkligen blivit stora förändringar i vår vardag.
Även om den fortfarande inte är "lätt" och min man hjälper till ganska mycket så
har det blivit en stor skillnad. Förut hade jag nog med schå att hämta hem båda barnen själv.
Nu ska de båda få ta med sig en kompis hem och JAG hämtar alla fyra.
Magen gjorde en glädjevolt när jag plötsligt insåg med hela kroppen vilket framsteg det är!
Wooohooo!

Ni som inte följt mig så länge vet kanske inte hur tuff vardagen har varit med riktigt små barn.
Det får jag göra en throwback thursday om, eller hur? 
Från att ha behövt hjälp här hemma med att bära mitt egna spädbarn titt som tätt, 
till att hämta fyra barn på dagis och skola själv. 
Wow alltså.. Ibland slår det en. 
Framgångarna.

Måste nog lära mig känna och se dem lite mer. 
Inte slås av en våg av insikt kl 09.25 med mascara borsten i högsta hugg 
och snart redo att dra iväg! 


Nu ska jag plocka ihop och åka, men skulle egentligen uppdatera er om att bassängträningen
igår var tuff. Jag vet inte varför men allt var såå tungt. 
Trots att jag valde att ha en wetvest (typ flytväst) på mig för ökat stöd.
Jag gick upp efter ca halva tiden mot vad det brukar ta, det gick bara inte. 
Illamåendet och yrsel började öka så det var bara att acceptera.

Idag är det vilo dag från träningen men imorgon hoppas jag på att få plats
på ett cirkelgym pass. Det var ju såå kul!!

NU - Hej !

Inga kommentarer: