onsdag 24 oktober 2018

Spännande saker på gång

Alltså, jag vill få igång min nya blogg nu! Längtar efter att kunna lägga in bilder, det borde jag väl kanske kunna lösa på denna blogg med i och för sig men den appen jag hade sist (länge sen! och bloggade i från mobilen, då jag lätt kunde bifoga bilder, den appen finns inte kvar på app store ..??

Nu ska jag strax kila iväg och hämta barnen från förskola och förskoleklass. Varför heter det inte dagis och lekis längre? Tänk vad lätt det var då, nu undrar alla vad som är vad.. förskolan där dottern går och sen sonen som går i skolans lokaler men inte riktigt i själva skolan än utan bara förskoleklass, rörigt med två saker som heter förskola tycker jag.. Eller... så är det bara jag som tycker det är snurrigt. Kanske det sistnämnda, vad tycker du?

Igår var jag på bassängträningen på USÖ i varmvattenbassängen. Så skönt nu när det börjar bli kallt och ruggit ute. Kroppen mår verkligen bra av värmen märker jag. Dock är det jag och ett gäng glada pensionärer, alla i snygga badmössor, vissa med en typ av flytvästar på sig, gummislangar och paddlar och diverse andra badleksaker vi har när vi tränar. Ni skulle se oss! Jag vänjer mig aldrig vid badmössa, hej snygging! ;)

Tränade lite rehabövningar hemma idag på fm. Tänk om man kunde komma igång med den där yogan.. Jag tror det skulle vara bra, öva på smidigheten liksom.

Har även köpt ett träningskort på Friskis och svettis nu, mitt gamla klippkort hade visst utgått.. Hehe, så aktiv har jag varit. Längtar efter ett riktigt svettigt pass cirkelgym! Länge sen jag tränade där och mitt mål är att komma dit igen. I över ett år har jag envist tränat mina rehabövningar här hemma och tidvis hos sjukgymnasten på vårdcentralen och en period på smärt på USÖ när jag gick min smärthanteringskurs. Målet, att kunna träna på friskis igen. Snart, snart ska jag testa!!

Nu hade jag ju tänkt uppdatera er om hur det gick i måndags på intervjun på Röda korset men inser att jag inte hinner det så jag måste cykla iväg och hämta små busarna! Men, kort sagt, det gick bra och jag gick därifrån väldigt glad!! Tänk vad saker kan hända om man bara vågar eller i alla fall testar ibland!

Kram på er och hoppas ni vill hänga med i min resa framåt.

Inga kommentarer: