fredag 19 oktober 2018

Vi hoppar rakt in tycker jag!

Hur ska man fortsätta på en blogg som legat i dvala några år? Det har jag funderat en del på men bestämt mig för att det är bäst att hoppa rakt in i livet där det är just nu. Återblickar och förklaringar får komma längs vägen tänker jag, annars kommer jag ju aldrig komma igång. Det här med throwback thursday kanske kan vara något att jobba vidare på.. eller vad tror ni? :)

Idag var jag på mitt andra möte på IRMA, Individuell rehabilitering mot arbete står det för. De ska hjälpa mig hitta en plats att arbetsträna på och testa min arbetsförmåga inför kommande ansökan om ev sjukersättning på någon del kan man i korta drag säga.
Det är stor skillnad på att arbetsträna via dem och arbetsförmedlingen. Även om detta fortfarande är i uppstarten så verar det ganska bra, inte lika många pekpinnar som med arbetsförmedlingen eller samma tidspress och krav. Som tyvärr stjälper fler än det hjälper. Så håll tummarna att det faktiskt är bra !

Idag försökte jag få igång så att jag kunde blogga från mobilen för att lättare kunna lägga in bilder i inläggen och så klart uppdatera lite oftare. Konstigt nog hittade jag inte appen för just blogger, jag har haft den förut men det var några år sen men nu hittade jag den inte på app store... fortsättning följer.


Nu till något helt annat... I skrivande stund skulle jag egentligen befinna mig i Villingsberg och äta en smörgås hos Försvarsmakten i ett av deras logement där tillsammans med några från Lottakåren. Varför då? Jo för att jag i helgen ska gå en utbildning hos dem som heter Ledarskap idag. Det ska bli så kul och spännande! Kursen är lördag och söndag men jag skulle åkt idag och umgåtts lite nu på kvällen innan tänkte jag. Tråkigt nog så bestämde sig nacken för att jävlas så där in i norden som den bara gör ibland, och ibland, som idag helt utan förvarning. Omgivningen snurrar, jag mår illa, spräng huvudvärk, riktigt intensiv nackvärk, känns nästan som om "nacken gått av".. hur nu det känns?! Jaja så det var bara till att meddela att jag kommer imorgon bitti istället. Tack och lov så ligger inte Villingsberg så långt bort så det går bra att åka imorgon bitti.

Eftermiddagen har bestått av att äta tabletter, vila och ta en till tablett, vila ett tag till och sen äta middag och se på en film i soffan. Nu sitter jag här och mår aningens bättre men fortfarande så gungar omgiviningen en del, värken är intensiv och jag är trött av alla tabletter. Så nu blir det strax till att krypa ner och hoppas på att jag kan sova ordentligt i natt i alla fall och vakna till en bättre dag imorgon.

Det här med Lottakåren är väldigt nytt så det får jag också berätta mer om. Det blir så mycket text nu bara utan bilder och det är ju såå trist att läsa så eloge till dig som orkat so far, hur som, det ska bli super kul i helgen och jag är pirrig bara att få bo i ett logement! DET var tider sen!

Kram på er och god natt!

Inga kommentarer: