måndag 22 oktober 2018

Svenska Lottakåren

Hemma igen efter en intressant och rolig helg i Villingsberg tillsammans med svenska lottakåren. Jag är ny medlem där men fick tips om att anmäla mig till en kurs som heter Ledarskap - idag. Hade turen att få plats och gå, så i lördags begav jag mig.

Egentligen skulle jag ha åkt redan i fredags kväll för att umgås lite på kvällen innan kursen drog igång lördag morgon. Tyvärr så bestämde sig min nacke för att bråka galet mycket den eftermiddagen och kvällen, ibland kommer det nästan som en blixt från klar himmel.. Oftast har jag ganska bra koll och kan känna av längs vägen hur måendet är och värknivån. Vet att det går att pressa sig en del ett tag och i vilken mängd det går att bara få en tillfällig kort hög värkpunkt för att sen några timmar/ett dygn senare lugna ner sig och återgå till normal värk. Tyvärr finns det då också de stunder, tack och lov rätt få, som kroppen går bananas känns det som och inget jag gör kan stoppa den. Inte ens mediciner.. Så var det i fredags.

Nåväl, jag sov som en stock (hel groggy, vem däckar inte då..) och vaknade betydligt bättre lördag morgon. Så det var bara äta frukost, stänga väskan och bege sig.

Kommer att berätta mer om själva kursen sen med idag är det lite fullt upp.
Välbehövlig sovmorgon idag, märks att man varit hemma länge så jag är inte så van att vara igång. Bara det i sig tar energi, en nyttig påminnelse.

Fylld med många nya funderingar, massor att googla, redan blivit medlem i en till organisation som jag inte ens visste fanns! Men jag måste fixa nån lunch, hinna träna och vila för klockan 17.00 idag ska jag bli intervjuvad av röda korset för en grej jag hoppas på! Vad får ni veta sen.. :)


Inga kommentarer: