torsdag 28 augusti 2014

Sovmorgon

Inatt sov Ludvig hos mormor och morfar vilket gav mig sovmorgon och både mig och Magnus en hel natts sömn! Å jo jag tackar det var skönt!

Nu sitter jag här helt gungig i huvudet, nacken är inte riktigt nådig. Den känns så instabil på något vis. Det är tungt för den nu med gravidkroppen, det märks. Dagtid är en sak men man tror ju lätt att "Ja men på natten får den ju vila och avlastning.." Men nej. Så fel. Tvärtom. Det är så extremt tungt för nacken varje natt. Varje rörelse, när man ska vända på sig, är väldigt påfrestande på nacken. Det blir som om all tyngd hamnar där även om jag är noga med att inte lyfta höftpartiet när jag vänder mig. Utan jag liksom snurrar mig sakta runt i etapper med så mycket kroppskontakt mot madrassen som det går. Ja ni kan ju tänka er att man fastnar i både pjamastvist och täckeskorv! 

Idag blev det en Acai bowl till frukost toppad med egna plommon, granola och lite boveteflingor. 


 
Nu ska jag klä på mig och försöka planera ihop dagen! Kl 12.15 ska jag iväg till en salong och testa en sak jag aldrig gjort! Vad får ni veta sen.. :)

Inga kommentarer: