torsdag 2 februari 2012

Trött, tyngre och tjockast

Så känner jag mig just nu...

Har just landat här efter en lång dusch och påklädning. Vilket maraton det har blivit att ta hand om sig själv! I helgen så köpte vi en plast pall på Ikea som jag kan sitta på i duschen, har så ont i fötterna så det är svårt att stå. Idag invigde jag den, ooo så härligt det var!! Jag vågade mig till och med på att raka benen.. hehe.. Fina detaljer nu! Men det är ju inte så lätt att komma åt vet ju ni som också haft en bebis mage i vägen. Så nu sitter jag här i alla fall och känner mig nöjd men slut körd.

Vill säga TACK till Mia och Annzis fina kommentarer!! Det var så roligt att få lite liv tillbaka. Jag börjar förstå dig Annzi med att du kan skippa sista gravid tiden och ta det andra istället och Mia, bra att du sa det där om synen för ibland ser jag nada!! Trodde jag var knäpp men då vet jag. Så tack söta ni!

Idag är hunden hemma, mor och far har städhjälp idag så han kunde inte vara där. Vi löste det så att M gick ut med honom innan jobbet och kommer hem nu på lunchen och går ut en snabbis igen. Mysigt tycker jag med både lunch sällskap och hjälp med vovve rastningen. Det har blivit lite väl bökigt att gå ut med Zimba så jag har helt enkelt (nästan) gett upp! Sist jag gick runt kvarteret drog han nästan omkull mig... Dels på grund av alla isfläckar som finns nu och dels på grund av att han hoppar oftast på tre ben pga sin skadade tass och då går det lite för fort ibland för att matte ska hänga med.

Hm.. känns som jag har världens torraste blogg..?! Måste nog bli lite varm i kläderna... Eller nej VARM är jag men ja, ni fattar...

Har tänkt på det där med att få in bilder direkt från mobilen.. det tycker jag vore skoj! Har bara liksom inte riktigt kommit på hur man gör än.. men snart kanske!

Nu ska jag ta och bädda sängen, sen gå ner och ta fram lite sallad till lunchen. Efter det, eller nej innan det, ska jag leta efter lite olika recept på datorn och skriva ut. Har två burkar kesella jag måste använda innan de går ut..... Hade tänkt göra pannacotta men har tröttnat lite efter två misslyckade försök.. fast skam den som ger sig!

1 kommentar:

angelica sa...

Hej! Mitt namn är Angelica, jag är 20 år i sommar, och jag är också whiplashskadad sedan 4 år tillbaka i sommar. Tycker det är otroligt roligt att läsa din blogg. Man känner igen sig i så mycket och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra med bebisen. Att ha kronisksmärta komplicerar ju allting, men tycker du är otroligt stark som vågar!!! och jag är säker på att du kan. Själv skriver jag inte så mycket om min skada på min blogg, är i det stadiet då man nästan skäms över det efersom man inte vill visa sig sjuk. Konstigt, jag vet. Kram Angelica