onsdag 14 juli 2010

Underbara sommar!

Världens bästa sommar måste detta vara! Vilken värme det är och solen bara strålar!! Förutom igår när det var ett riktigt oväder men det var bara mysigt och välbehövligt!

Det är inte ofta jag sitter vid datorn nu, man är ju hellre ute och gör något. Hellre det än att sitta på övervåningen instängd i 32 gradig värme.. Njaee, är som sagt hellre ute! Där av mina fåtaliga inlägg här. Jag har liksom tagit semester från min skada och min aktivitetserstättningspreiod. Jag är sommar ledig som ni alla andra och jag ÄLSKAR det!!

Varje sommar när M har semester anser jag mig själv ha semester och jag lever mer efter det mottot. Jag hämtar liksom ny kraft till att orka kämpa varje dag för att leva efter mina nya strategier och vanor. Då är det skönt med lite semester när jag släpper alla krav på mig själv och inga möten eller måsten som pressar en. Jag slutar givetvis inte att bry mig om min kropp utan jag tänker fortfarande på vad jag gör men jag ställer om mig mentalt.

Nu har jag suddat allting hur många gånger som helst och har kramp i fingrarna. Jag borde inte blogga nu men jag ville skriva hej så ni inte glömmer mig helt. Jag har för cirka en timme sen vinkat av min vän från Halmstad som varit här på besök sen igår. Det tar på krafterna att ha besök men det var så roligt!! Har just vaknat från en däcknings snooze men jag är bara tröttare nu. Dags att sluta, börjar må illa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

läser alltid!!!
Skönt att mentalt koppla om,bra om du kunde göra det oftare...
Kram mam

Anns sa...

Hej! Tack för senast vännen! Var hur kul som helst att få träffa dig igen :) Tack för mat o boende! Kul att få se ert fina hus! Vila nu o ta det lugnt :) Puss o kram från en rödbränd tomat från Halmstad ;)

Anonym sa...

Klart du också ska ha semester. Som jag skrivit tidigare har du ett heltidsjobb med alla habiliteringar, möten och träffar du går på. Klart du också ska få vara ledig=) Kramisar