måndag 4 oktober 2010

Svensson liv och en axel på fel plats

Måndags kvällen är nu här och middagen är avklarad, undandiskad och matlådor fixade. Diskmaskinen är igång och likaså tvättmaskinen med dagens andra skörd. Vanlig vardags måndag alltså.

På förmiddagen tog jag en promenad med hunden, en god vän och hennes lilla dotter. Jag fick köra vagnen medans T fick hålla i Zimba då han har en stark tendens att dra i kopplet när man är ute och går. Speciellt när man går med någon annan än de som tillhör familjen. Vilket jag blir fruktansvärt dålig av fysiskt. Tack för att du gjorde det möjligt för mig att gå ut tillsammans med er!

Jag har nu kommit ett snäpp närmare att boka privat lektioner med hundinstruktör igen. Telefonnumret ligger på skrivbordet här nu.

Helgen har varit bra men i arbetets tecken. I alla fall för min sambo. Han har fixat en massa el i ett stall som håller på att växa fram ute på landet hos svärföräldrarna. Jag själv spatserade runt på deras ägor och njöt av hösten. Plockade lite svamp också!


I fredags förmiddag gjorde jag en störtdykning i trappen här hemma. Min reaktionsförmåga var ändå rätt bra för jag slängde upp armarna framför kroppen för att undvika att smälla i hela ansiktet i trappen (var på väg upp). Typiskt nog var jag inte tillräckligt snabb så armarna hann inte hamna riktigt så som jag tänkt.. Vilket resulterade i att vänster axel knuffades ur led varvid jag kippade efter andan och miste synen för ett ögonblick. Dock hävde jag fallet! Tur som var hoppade axeln rätt igen när jag reste mig till stående och tyngden av armen gjorde att den föll på plats. Paff och i skuggan av enorm smärta pallrade jag mig upp för trappan och sjönk ihop i en stol. Puh! vilken pärs...

Så nu sitter jag här med en axel som ännu värker och hela armen är försvagad. Jag kan dock använda armen men det är klart det känns. Jag funderar bara om man bör göra något åt det hela eller om det får lösa sig med tiden liksom..

Nu ska jag ta och ringa min kära syster yster och sedan slumra i soffan till Ullared och Svenska New York fruar! Imorgon börjar tidens bästa serie! Desperaté Housewifes!! Och dagen efter det Grey´s! Yeejj!!

2 kommentarer:

Annsi sa...

Måste tacka för dina fina ord i min blogg häromdagen, värmde enormt *megakram* Ibland blir man sådär nedåt och då hjälper fina ord från fina människor :)

Vad läskigt att vrida axeln sådär.. tänk va tur att den hoppade tillbaks själv så du inte blev liggandes helt hjälplös typ.. aj va ont det måste gjort!!

Kram på dig darling

Anonym sa...

Tack själv för att du ringde mig och föreslog promenaden. Det blev en riktig mysig förmiddag! Har missat det där med din axel. Tar gärna zimba fler psomenader. Massor av kramar till dig