torsdag 7 oktober 2010

Jag känner mig överkörd av en ångvält idag...
(försökte lägga in en fin liten bild här men jag lyckades visst inte så bra för bilden blev typ större än hela inlägget.... typiskt mig och datateknik...)


Flera nätter har jag vridit och vänt mig mer än vanligt i sängen. Har haft mera ont i nacken på sista tiden, det är väl höstens känningar men det blev inte bättre sen jag rammlade i trappen. Hm... vet egentligen inte vart jag ville komma med de orden? Finns risk att detta inlägg mest blir svammel..

Känner mig totalt urpumpad på alla de små krafter jag kan ha! Hela min kropp värker som om jag blivit överkörd av en ångvält efter jag sprunigt ett maraton lopp. Jag sov som en stock i natt även fast jag vaknade väldigt många gånger och fick byta ställning. Så är det varje natt men inatt var jag inte vid medvetande när jag rörde mig där i mörkret. Jag bara kände att min kropp gjorde det medans mina ögon var fastklistrade med super lim.

Igår kväll var jag, M och svärmor på Ikea och skulle beställa en bänkskiva till den stundande köksön vi ska bygga i vinter. Jag hade hyffsat med energi när vi åkte dit men efter att ha väntat i över en och en halvtimma på hjälp, ja då hade min kropp sen länge lagt av. Den tvärslocknade och jag mådde bara mer och mer illa. Värken började bli kvävande och jag kunde inte riktigt fokusera på verkligheten. Så väl hemma hade jag svårt att slappna av men efter en si så där fyrtio minuter började jag väl landa i soffan.

Jag tror verkligen det var som att dra proppen ur badkaret igår, där på Ikea. För idag är jag så slut. Ibland är det svårt att inse vad dessa fallgropar beror på. (fast.... i skrivande stund inser jag ett och annat som påverkat... födelsedags firande hos min mommo och moffe på dagen... dock snoozade jag närmare en timme när jag kommit hem... tydligen så räckte inte det. då har jag dock lärt mig något nytt..).


Så idag hade jag egentligen planerat att ordna lite saker på stan men jag får inse min kropps begränsningar och ENDAST vara hemma hela dagen. I soffan föreslagsvis eller här. Ikväll är det stick mys hos vännen och även grannen. Jag ska slappa mitt bästa nu på dagen så jag kanske orkar det ikväll!

Inga kommentarer: