onsdag 26 mars 2014

Vad hände? Cancer monster!

Vad har hänt sen sist kan man fråga sig. Jag skulle mer vilja fråga, vad har inte hänt sen sist?

Bloggen fick en paus igen och nu som vanligt är det svårt att veta vart man ska börja.. Jag tror detta får bli ett kort och sammanfattande inlägg. Att försöka uppdatera er på allt, med hela historier skulle ta för lång tid. Vi kör kort och gott!

1. Slutade på Pauluns för ca 6 veckor sen. Skulle börja på Verdandi hos min syster. Samma dag jag åkte hem från Pauluns, ringer min syster när jag vilar hemma, och säger hon har fått cancer. 

2. Min syster har fått cancer, bröstcancer. Resan so far har varit kantig, brokig, upp och ner, knasig, skrämmande, ofattbar och fortfarande overklig.

3. Efter mycket om och men, låång story! Har jag nu lagt ner Verdandi som arbetsträningsplats. Läget är halv akut och jag söker med ljus och lykta efter en ny plats omgående! 

4. För försäkringskassan och Activa gör en arbetsförmågebedömning för mig och det krävs tid! Jag blir utförsäkrad i oktober i år för jag fyller 30. Min ersättning räcker bara dit. Vad som händer sen är ovetandes, läskigt, skrämmande och stressande men allt löser sig alltid. På nått vis!

5. Väntar på datum till tingsrätten för huvudförhandlingar i mitt mål. 

6. Väntar på remiss till öron, näsa, hals för vår son som kanske har problem med polyperna.

7. Nu tar vi mer en annan dag! För nu måste vi byta om från pjamas jag och sonen som är lediga idag! Vi får nämligen besök om en stund! 

Kram på er!


Inga kommentarer: