söndag 29 juli 2012

Vardag imorgon

Morrade igår, morrar nog lite idag också. Känner att jag är inne i en period av lite argsinthet nu.. Har haft ett par jobbiga dagar med sån envis värk och en hemsk huvudvärk som bara vägrar ge sig. Så när jag går runt och drömmer om att orka ta mig ut på en promenad, en lång! Ja då blir jag lite arg när min kropp ska vara så förbaskat envis.

Fick nya tabletter att testa, när jag var på VC. Paraflex, en typ av muskelavslappnande sort. Har bara testat två av dem än så länge i och med att vi varit på Åland och semestrat en vecka. Dock kände jag inte den minsta effekt av dem två jag provat, men ska testa igen. Känner att jag verkligen inte vill gå och knapra Citodon hela dagarna... Vill för den delen inte ens äta några andra tabletter heller. Jag får sån ångest, det känns som att det är rent gift jag stoppar i mig varje gång. Som om man förtvinar på insidan av alla pulveriserade tillsatser.. Huu! Har jag väl svalt tabletten kommer ångesten direkt och jag vill helst, (ja pinsamt ärligt...) gå och kräkas upp den direkt. Tur nog har jag aldrig gjort det, för jag vet ju varför jag tog tabletten och har jag väl tagit den. Ja då vill jag verkligen bara få nått som dämpar värken lite.

Som sagt så är M´s semester slut nu. Söndag idag och imorgon kommer vardagen tillbaka. Åh, så blandade känslor det är!! Vi har haft en underbar tid och jag har mått aningens bättre så jag inte behövt äta lika mycket smärtstillande, inte varit lika ledsen, inte varit lika utpumpad osv. Samtidigt har jag levt över mina resurser i fyra veckor och nu har jag nog börjat slappna av en smula.. För nu vet jag att det här med sena kvällar och alla aktiviteter på dagarna kommer lugna ner sig en smula. Vilket innebär att jag kan återgå till mina små rutiner och doseringar. Är det kanske därför jag har mera ont just nu? För att jag slappnar av lite och vågar känna efter.. Vet att det inte "förväntas" göras massa saker hela tiden längre?

Hur som helst så är det vardag igen i morgon och då kanske bloggen kommer få lite liv igen.
Jag har som sagt levt över mina resurser ett tag och att blogga då har inte funnits med på planeringen.

Min träning som jag levt stenhårt för innan semestern fick sig, som nästan väntat, en törn under ledigheten. Arg på mig själv är jag, men det kan vi sluta upp med att vara för det är bara onödigt att vara arg ju! Eller hur? Igår började nya rutiner och jag kämpade på och tränade ordentligt här hemma. Jag har inte satt som krav på mig själv att träna varannan dag men OM jag fixar det har jag en önskan att försöka åtminstone. Så om kroppen är hyfsat okej senare idag blir det träning! Annars blir det som standard med tisdagar och torsdagar igen.

1 kommentar:

Jeanette Danielsen sa...

Hej!!

Tänkte bara höra vad du äter för tabletter. Jag har ju själv precis som du inte velat ta tabletter men sista månaderna så har jag ätit Tryptizol och måste säga att dom har hjälpt mig mycket. Provat vara utan men då har smärtan fördubblats så den tar verkligen udden av det värsta. Den kanske du har provat också? Känner mig också mer utvilad då man tar den på kvällen och då får man en bättre sömn. Sen använder jag Norgesic vid behov och som är en muskleavslappnade som jag tycker funkar bra.

Har du nåt annat som du brukar ta som funkar för dig?